Ziomalskie napisy na koszach mają zachęcać do sprzątania po sobie na bulwarach

Takie i podobne hasła na śmietnikach mają zachęcać młodzież do  utrzymywania czystości na szczecińskich bulwarach.

To wspólne działanie Urzędu Miasta i firmy internetowej home.pl, której siedziba znajduje się w sąsiedztwie popularnego miejsca spotkań.  Z codziennych obserwacji zrodził się pomysł, aby do młodych ludzi, którzy chętnie spędzają tam czas, zwrócić się z bezpośrednim „apelem” o sprzątanie po sobie. Miasto udostępniło 20 większych pojemników na śmieci o pojemności 360 litrów każdy,  a firma przygotowała naklejki z zabawnym przekazem skierowanym do młodzieży. Można dowiedzieć się z nich między innymi, że tylko dzbany nie sprzątają po sobie, a wyrzucenie do kosza jednej butelki to aż 19 kalorii mniej. W wakacje planowane są kolejne działania edukacyjne na temat czystości, prowadzone „w terenie”. Firma home.pl na okres letni zapewni również dostęp do darmowego wi-fi na terenie bulwarów, w okolicy bosmanatu.

Większe pojemniki plus pozytywny, bezpośredni przekaz skierowany do młodzieży mają pomóc w utrzymaniu czystości na szczecińskich bulwarach, szczególnie w strefie wyłączonej z zakazu spożywania alkoholu. Jednocześnie przypominamy, że szczecińskie bulwary są sprzątane codziennie we wczesnych godzinach porannych, ręcznie, a także mechanicznie. Również codziennie, a w weekendy dwa razy dziennie, opróżniane są pojemniki na śmieci.

MATERIAŁY URZĘDU MIASTA W SZCZECINIE

Pozostaw komentarz